14 Ocak 2014 Salı

şeker yüklemesi OGTT 75 gr


 
benim bildiğim bu şeker yükleme testi önce 50 gr lık yapılır sonra riskli çıkarsa 100 gr tekrar edilir ..bu benim bildiğim tabi kendi özel dr umda benim gibi düşünüyor olacak ki 50 gr lık istedi.. ben malumunuz testleri devlette yaptırdığım için önce kayıt açtırıp dr un odasına giriyorum. o gereken testi yazıyor sonra testi yaptırabiliyorum. bu rutin çerçevesinde dr a gittim bana 75 lik yazmış farketmedim..neyse efenim bu şekilde 50 lik değil 75 lik test yaptırdık ve geçen haftaki yazımda da bahsettiğim gibi sonuçlar pek içaçıcı değildi..

açlık 81
1. saat 164
2. saat 163

görüldüğü gibi ikinci saatle birinci arasında pek fark yok ve değerler 140ın üzerinde olduğundan riskli gruptayım.. bu hafta doktorumu değiştirdim ve vital hospital de dalga beye geçtim.. kendisi o kadar babacan bir dr ki sizi rahatlatmak için uzun uzun konuşuyor.bu sebepten muayeneleri uzun sürüyor :) sıra bana gelene kadar 1.5 saat bekledim :D
neyse iyice bi kontrol ettikten sonra bebeğimi görünürde hiçbir sorun olmadığını o da diğer dr um düzgün korkmaz bey ve perinatolog alkan yıldırım bey gibi tekrarladı..çok şükür..
bebişim bu hafta itibariyle 1.370 gr :) maşallah baya iyi hatta haftasında ileride gibi dedi ..sezeryanda hemfikir olduk ilk doğumdaki zorluklardan,yaşadıklarımdan ve sonrasında bebeğimi dr hatası yüzünden kaybettiğimden bahsedince..ne gerek var riske girmeye.. zaten şu anda minik prensesim makat geliş duruyor umarım dönmez :D böylece zorunlu sezeryan adı altında istediğimi elde ederim :)

şeker olayına dönersek dr um 1 hafta uygulayacağım bir diyet verdi onu da yazayım olur ki belki bi faydası olur ..
1600 kalorilik Diyabet Diyeti

*bir günde alınması gereken yiyecek miktarları

et                           3 porsiyon
peynir                   3 ince dilim
süt veya yoğurt     2 su bardağı
ekmek                   8 ince dilim
pişmiş sebze          2 porsiyon
çiğ sebze                istenildiği kadar
meyve                    3 porsiyon
yağ                         3 tatlık kaşığı

örnek yemek listesi

*sabah : 2 ince dilim ekmek ,2 ince dilim peynir ,4 adet zeytin, 1 adet domates ve salatalık,çay veya kahve

*kuşluk: 1 porsiyon meyve , 1 ince dilim ekmek

*öğlen :  1 köfte kadar et veya tavuk veya balık ,1 porsiyon sebze yemeği , 2 ince dilim ekmek, 2 yemek kaşığı pilav veya makarna , yarım su bardağı yoğurt

*ikindi : 1 porsiyon meyve , 1 ince dilim ekmek, 1 ince dilim peynir

*akşam: 1 köfte kadar et veya tavuk veya balık ,1 porsiyon sebze yemeği , 2 ince dilim ekmek, 1 kase çorba,yarım su bardağı yoğurt

*gece: 1 su bardağı şekersiz süt , 1 porsiyon meyve



bu şekilde 1 hafta beslendikten sonraa sabah güzelce kahvaltı yapıp 1 saat sonrasında şekerimi ölçtürüp druma bildireceğim.. umarım işe yarar düşürürüz şekeri :)

şeker diyip geçmemek lazım zira yüksek riskleri,tehlikeleri var..okumak isterseniz tık tık

kim uğraşacak okumakla adam anlatmış izlerim derseniz de tık tık

sevgiler

0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena