10 Ocak 2014 Cuma

gebelikte 27. hafta


geldiikk 27. haftanın sonuna. bu hafta itibariyle neler oldu bi anlatalım.
bu haftaki atraksyonumuz OGTT yani şeker yükleme testiydi. nedir,neden yapılır bilmeyenler için anlatalım..bu test için gece 9 dan sonra bişey yemezsiniz su da içmezsiniz. sabah erken saatte aç karna gidersiniz hastaneye. eğer devlet hastanesine gidiyorsanız testler için öncesinde bir eczaneden doktorunuzun istediği gr da glikoz karışımı almayı unutmayın.özel hastanede yaptıracaksanız bu testi ordaki hemşireler bardakta hazırlayıp veriyorlar.
 benden 75 gr istedi doktorum eczaneden aldım geçtim kan aldırmaya.önce açlık kanınızı alıyorlar,sonra o ne idüğü belirsiz berbat karışımı içiyorsunuz ve bitirdikten sonra 1 saat hareket etmeksizin oturarak bekliyorsunuz.bu 1 saatin sonunda kan alıyorlar ve aynen oturup 1 saat daha bekliyorsunuz bu geçen 2. saatin sonunda tekrar alınıyor kan ve artık serbestsiniz :) gidip güzeeel bir kahvaltı yapabilirsiniz.
bendeki bu süreci şöyle anlatayım ilk kanı verdik o berbat şekerli karışımı içtim midem ağzıma geldi sürekli tadı berbat bişey.. aslında ilk gebeliğimde özel hastanede 50 gr lık yapmışlardı ve tadı gayet normaldi bana kalırsa,hiç rahatsızlık vermemişti bana.ama bu 75 grlık hazır karışım resmen beni mahfetti..gazlı içecek gibi ama çok şekerli..benim gibi tatlıyla pek arası olmayan biriyseniz sizinde hoşunuza gitmeyebilir..içtikten bir 10 dk sonra bana bi haller oldu sürekli kusma hissi ve acayip bir ateş basması yaşadım..herkes montuna sarılmış otururken ben soyundum resmen hastanede..oturduğum koltuk deriydi ve terim sırtımdan çıkmış koltuğu ıslatmıştı..bu durum ilk yarım saatten sonra geçti çok şükür..sonrası bekle bekleee bekleeeee..heralde işin en zor kısmı bu..o yüzden ya biriyle gidin muhabbet olsun ya da yanınızdakiyle başlayın muhabbete çünkü o iki saat geçmiyor :)
sonuçları bugün itibariyle aldım şöyle ki

açlık şekeri       81
1. saat şekeri    164
2. saat şekeri    163

şimdi bu 164 ile 163 ün yanında kırmızı yukarı ok var :) değerler yüksek sayılıyor sanıyorum ama inşallah bi daha bu testi yaptırmak zorunda kalmam..haftaya doktoruma göstereceğim sonuçları o zaman daha ayrıntılı yazarım inşallah..
başka neler yaşıyorum bu hafta ?
sol kasığımdaki ağrı gerçekten bazen hayatımı zorlaştırıyor,yürüyüşüm değişiyor,oturup kalkmam zorlaştı..özellikle sabahları yataktan kalkarken bi müddet oturup beklemem gerekiyor..bide sabah kalktığımda bi hıçkırık durumları var :) bikaç kere hıçkırıyorum geçiyor,enteresan..acıkma durumları normal seyirde,öyle kurt gibi acıkmıyorum..bide göğsümde bu hafta itibariyle biraz acıma var. bikaç saat yürüyüşten sonra ayaklarım cidden çok ağrıyor..bide tuttuğum herşeyi yere düşürmek gerçekten canımı sıkıyor.
ruhen nasılım ?
aslında artık kızımı görmek için sabırsızlandığım bir döneme girdim ama tabiki zamanında doğmasını istiyorum..erken doğum hkayelerini okuyorum Allah korusun her bebek zamanında doğsun inşallah erken doğumlar zor çünkü..içim sıkılıyor bu aralar bi de..elime aldığım her işten çabuk sıkılıyorum,çok unutkanlık başladı zaten vardı da iyice ayyuka çıktı:) 1 sn önce düşündüğümü 1 sn sonra unutuyorum..oldum balık hafızalı..

bu hafta eminönüne gittik bi arkadaşımla,onunda kardeşi hamile bişeyler almak istiyordu..havuzlu hana girdik ordan tulum zıbın falan aldık.üst katta bebek şekerciler var oralara baktık..çerçeveli bebek şekeri baktık fiyatları 2.30 ile 4.50 arasında değişiyor..ama eminönünde fiyatlar o kadar oynak ki..ordan çıktık biraz ileride ara sokakların birinde bi şekerciye girdik orda 2.30 olan çerçeveyi 1 tl den aldık :D gezmeden almayın hanımlar..
bu hafta ben de bebeğime civil den 125lik kauçuk emzikli nuk biberon aldım16 tl ya.5 tl ye lansinoh 24 lü göğüs pedi aldım bikaç da cici aldım :) bebek alışverişi yapmak kadar zevkli birşey yok sanırım..öyle ciciler ki..
bebek hamağını diktim bitirdim ama bikaç aksesuarı kaldı onları bulup tamamlayınca yayınlayacağım inşallah..
ilk kızım hiçbir şekilde emzik almamıştı sonra bana fatoş emzikleri tavsiye ettiler ama bulamadım :) emzik yanlısı değilim aslında ama anne için rahatlık olduğunu inkar etmemek gerek..bazen bebeği sakinleştirecek tek şey bu olabiliyor..siz ne dersiniz?

bizde durumlar böyle bacılar
sevgiler

0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena