15 Ocak 2014 Çarşamba

portakallı havuçlu kek

evet resim yok :D  çünkü kekimi ufak bir borcamda yaptım ortası kabardı kenarları daha az kabardı böyle tepe gibi oldu o yüzden resim yok :D
ama illa görücem diyosanız tarifin orjinali burda

ama benim kek kalıbım olmadığından aynı ölçülerle yapmadım ama tadı enfes oldu..gerçekten çok beğendiğim için şeklini ne kadar tutturamasamda tarifini vermeye karar verdim.
benim tarifim şöyle

2 yumurta
yarım su bardağı şeker
1.5 su bardağı un
yarım su bardağına yakın portakal suyu
portakal kabuğu rendesi
1 büyük havuç rendesi
yarım su bardağından az sıvıyağ
kabartma tozu

efenim 2 yumurtayı çırpıyoruz sonra şekeri ilave edip 5 dk kadar çırpmaya devam ediyoruz.ardından sıvıyağ,portakal suyu,portakal kabuğu rendesi,havuç rendesi,kabartma tozuyla karıştırılmış unu eleyerek ekliyoruz.güzelce karıştırıyoruz..ben burda damla çikolata da ekledim (güya şeker diyetindeyim :) borcamı yağlıyoruz üzerine karışımı güzelce döküyoruz..önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 20-25 dk pişiriyoruz..siz yine kontrol ediverin daha uzun da sürebilir..efenim ondan sonrası size kalmış neyle süslerseniz süsleyin hatta ben gibi süslemeden hüpürdetin :)

ben gibi çookk şekerli tatlılardan hoşlanmıyorsanız tadı tam kıvamında bilginiz olsun..öyle pastane kekleri yada hazır kekler bana çok tatlı gelir sevmem..bunu sevdim ama :D

sevgiler

hadi dayanamadım resim ekleyeyim :) son kalan bir dilim hatıra niyetine


0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena