17 Ocak 2014 Cuma

28 hafta gebelik







evetttt sevgili okuyucu kitlem :) 28. haftayı bitirdiğim şu mübarek günde bu hafta neler yaptık neler oldu bi anlatalım de mi ..

bi kere ben bu şeker diyetine başladığımdan beri sürekli acıkıyorum..daha doğrusu acıkmıyorum da psikolojik midir nedir diyetteyim diye sürekli bişiler yiyesim var :D ondan sebepp ağzım boş kalmıyor :) umarım şekeri yükseltmeyiz..
bu hafta sol kasık ağrım iyice azdı , sabahları kalktığımda yada biraz yürüyüş yapınca fena acıyor..3 gün önce de yatarken karnıma ağrılar girdi..sanırım şu braxton hicks dedikleri olay bu haftadan itibaren kendini göstermeye başladı..bi ara endişelendim ama sonra kendimi sakinleştirmeyi başardım..ayol leyla dedim ne doğurması otur oturduğun yere daha 28 haftalıksın..kendimi dinledim sakinleştim :D o kadar da etkiliyim :P
onun dışında bebeğim düzenli hareketlerine devam ediyor saatli çalışan kızım her gün aynı saatlerde annesine yoklama veriyor :) artık hareketlerini saymaya başladım bu haftadan itibaren saymak gerekiyormuş.
bebeğim hala dönmediği için sık tuvalet ihtiyacı gündemde..tabi bunda soğuk havaların da etkisini inkar etmemek lazım..öyle çok su içmiyorum yani yeteri kadar içiyorum ama buna rağmen sanki 5 lt su içiyorum gibi tuvalet ihtiyacı içindeyim:)
geceleri nefes problemi iyice kendini gösteriyor artık..bu hafta biraz soğuk alğınlığı sebebiyle burnum da görevini yerine getiremediğinden 2-3 gündür uyumak işkence gibi bişey..biraz vicks sürüyorum az açılır gibi oluyor..işte ne kadar uyuyabiliyorsam o..
efsanevi rüyalarıma tam gaz devam ediyorum ,bu gece mesela kızımı doğurmuştum ilk sütümü veriyordum..ay nasıl güzel bir duygu anlatamam gözlerime bakıyor emerken..ağzında beyaz sütleri görüyorumm sonra telefonun alarmıyla uyanıyorum.... telefona saydıklarımı burdan anlatmayayım :)
karnım gerginleşiyor bazen yumuşamıyor o zaman dinliyorum kendimi.kızımla konuşuyorum rahatla bebeğim annen burda falan diyorum..ne kadar etkili oluyordur bilmem ama bi zaman sonra yumuşuyor karnım..
sağlıklı beslenmeye özen gösteriyorum..hergün süt ya da yoğurt mutlaka alıyorum,süt istemezse canım sahlep yapıyorum illaki içiyorum.çorba falan yapıyorum rahatlatsın vücudu diye..aslında sırf kendim için yemek yapan biri hiç olmadım ama hamilelik başka..
hergün düzenli zeytinyağı sürmeye devam ediyorum karnıma..ilk hamileliğimde de öyle yapmıştım ve çatlağım olmadı..bunda da öyle olmasını umud ediyorum..
bel ağrılarım bazen hat safhaya çıkıyor..mesela bulaşık yıkadıktan sonra otururken bayağı zorlanıyorum..sırtıma minder koyuyorum..
buraya yazmadım ama uzun zamandır salondaki koltukta yatıyorum çünkü sırtımı dayamam gerekiyor.ancak bu şekilde rahat edebiliyorum..bu hafta yastığımı da yükselttim böylece daha rahat nefes alıyorum ama boynum ağrıyor :) hamilelik böyle bişey işte bikaç ay dayanacağız..ne de olsa geçiyor bu günler..benim için en zor olanlardan biri de sol tarafa yatmak durumu..ben gibi sağ tarafa yatmaya alışkın biri için gerçekten çok zorlayıcı..kendi kendime savaş veriyorum resmen..tam sağa dönecekken aklıma geliyor leyla diyorum bebeğim rahat nefes alamaz bak dönme o tarafa..e tamam bari sırt üstü yatayım diyorum o zaman da aynı sorun..tel sarar leyla tel sarar....gece durumumuz böyle
bu hafta canım hiç dışarı çıkmak istemiyor,halbuki yürümem lazım hava almam lazım ama bir ağırlık,bir uyku hali...hiçbirşey yapmak istemiyorum..

sizde de oluyor mu bilmem bikaç haftadır bebeğimi erken doğurmaktan korkuyorum..hamile psikolojisi işte..aman erken doğarsa ne olur,aman bakayım nette erken doğanların durumu ne..iyi düşün iyi olsun leyla diyorum ama işte bazen endişeler beni alıyor.. umarım zamanında ve sağlıkla doğarsın Yarenim..
bebek şekerlerini yapıyorum ama tamamlanınca yayınlayacağım..diyorumya canım bişey yapmak istemiyor..kapalı havalar da buna eklenincee oluyor duble uyuşukluk..

neyse efendim bi hamileye böyle temiz bi sayfa verirseniz anlatır da anlatır :)
sevgiler

0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena