3 Mart 2014 Pazartesi

bursa cuma pazarı ganimeti ve bir kalıp çıkarma macerası

gittiniz mi bilmiyorum sevgili bursalılar ama burda yani akpınar da cuma günü sosyete pazarı kuruluyor..haaa istanbuldaki gibi bir sosyete pazarı hayal etmeyin ama ender de olsa güzel şeyler bulunuyor.mesela bu güzel gömlek gibi..kendisi 10 tl :)



evet ben bu güzelliği giydim ama o göbek yok mu o göbek..açıkta kalıyor..ama kalıbı hem çok kolay hem çok güzel dedim bi baz kalıp alayım ben bundan da biraz bollaştırıp kendime ciciler dikeyim ve dedim bismillah
gömleği böyle şekilden şekile sokarak kenarlarından gazete üzerine yayıp dikişlerin üzerinden iğneyle dele dele gazeteye iz çıkmasını sağlıyoruz.
iz çıkan yerlerden çizip istediğimiz kadar bolluk vererek baz kalıbımızı hazırlıyoruz




benim çıkardığım kalıp budur efendim..kenarlardan bayağı bollaştırdım kii göbeği kapatsın :) ön parçanın kalıbını çıkarmak kolay seriyoruz ve aynısını çıkartıyoruz..sadece ilik düğme patı için içe katlama payı veriyoruz..arka beden kalıbı için arkayı tam ortadan ikiye katlamak ve düzgün şekilde iğnelemek gerekiyor.. kol için de gazeteyi ikiye katlıyoruz..ikiye katladığımız kolu da tam kenara denk gelecek şekilde gazeteye tutturup iğneyle izler bırakıyoruz.. kol kalıplarında ön ve arka olur genelde bunu da iğneyle işaretliyorz gazeteye.. sonra çiziyoruz.ve kenarlarından kesiyoruz..sonra gazeteyi açarak ön ve arka kol farkını kesip alıyoruz. oluyor efendim.
bu üstte gördüğünüz serilmiş kumaş da kesilip gömlek oldu bile..bir dahaki postta göreceksiniz zaten.
sevgiler



4 yorum:

Nebihan Akça dedi ki...

Sevgili Bursalı blogger arkadaşım :) parça kumaş nerelerde var biliyor musun normal kumaşçılar dışında parça satan yerler varmış

Unknown dedi ki...

bir tane yer var uzun çarşıda evkur var onun tam karşısında eski bir han var böyle kapısı bile nerde belli değil :) valla bizde karambole bulduk orayı :)her pazartesi çuvalları açıyor amcam parçası iki liraya şahane kumaşlar satıyor ama bunu bilen hanımlar baya kalabalık oluyor saldırıyorlar kumaşlara :) öğlen 2 gibi açıyor çuvalları amca.uzun çarşıda evkuru bulunca sorsan gösterirler yerini..hanın ismini bilmiyorum ne yazıkki ama öğrenip yazarım sana :)

Nebihan Akça dedi ki...

Pazartesi ise sadece hiç şansım yok Karacabey'de öğretmenim hafta sonları gidebiliyorum. Kumaşçılara kaldık yine :)

Unknown dedi ki...

:) başka günlerde oluyor ama pazartesi dağıtıldığı için geri kalan günlerde seçilenlerden geri kalanları bulabiliyorsun.yine de güzel kumaşlar oluyor arada..canım sende yaz tatilinde gidersin :)
üzülme hatta alırım ben sana gönderirim beğendiklerinden..benim gitmem daha kolay sana göre

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena