28 Kasım 2013 Perşembe

aşermek hakkımız! mission : kurudolma :D

eveeeeettttt bi şahane yemek tarifiyle daha karşınızdayım :) yok yok hamaratlıktan değil tamamen hamilelikten..bu aşermenin insana yaptırmayacağı şey yok..hele ki yakınlarınızda nazınızın geçtiği bi ananız bi teyzeniz bi arkadaşınız yoksa vesselam yalnızlığın kadınıysanız kolları sıvıyorsunuz ve başınızın çaresine bakıyorsunuz..

bende diyordum ki kendi kendime iyi gidiyor bu hamilelik en fazla ayva aşerdim lokum aşerdim bunlarda hemencik gidip alınız yenilecek şeyler..peki ya kurudolma aşermek de neyin nesi ?
evet efendim ilk hamileliğimde karalahana sarması aşeren ben bu hamileliğimde es geçmeyecektimya:) bu sefer de kurudolma yani antep dolması aşerdim napam :)
aşermekle olmuyo gittim aldım malzemeleri. internette tarifler arası dolaş dolaş kafam çorba olunca dedim bu iş böyle olmayacak..hemen antepe gelin gitmiş sevgili arkadaşım seyhanı aradım :) tarifi yerinden almak lazım de mi..o anlattı ben yazdım ve yaptım aha da sonuç :


tamam kabul ediyorum sunumda iyi değilim :) napayım biran önce pişsin de yiyeyim diye beklerken kim takar sunumu :) takıyorsanız kusura bakmayın bide alakasız bi sofra kurdum bunun yanına kii ancak hamilelere yaraşır :D buda sofra :


evet kelalaka ama ne yaparsın sevgili okurlar can çekti mi bi kere yakıştı yakışmadı derdi yok..

şimdi bunca zırvadan sonra gelelim tarife

malzemeler:

*kuru patlıcan (bu tarifle 13-14 tane doluyor)
*3-4 tane büyük soğan
*1 su bardağı pirinç
*1 çay bardağı sıcak su
*4-5 diş sarmısak
*bol miktarda domates biber salçası
*dereotu,maydonoz,nane
*pulbiber,karabiber,tuz,bi çimdik şeker
*limon suyu veya limon tuzu

yapılışı:

öncelikle kaynamış suya patlıcanlarımızı atıp bi 10-15 dakika bekletiyoruz,kaynatmıyoruz yalnız kaynamış suda bekletiyoruz.sonra süzüp soğuk sudan geçirip soğuması için bırakıyoruz kenara..kıvamı sert olmayacak ama mayışmayacak da..

sonra teflon tavada önce ince ince doğranmış soğanları ve sarmısakları pembeleştiriyoruz.sonra üzerine pirincimizi döküp kavurmaya devam ediyoruz bi 4-5 dk kavurduktan sonra bol salça ekliyoruz yani pirinçler falan kırmızı olacak bildiğiniz.bu tarif bol salçalı güzel oluyor.artık arzunuza göre biber yahut domates salçasını ayarlayın.
sonra üzerine ince kıyılmış dereotu,maydonoz ekliyoruz geri kalan baharatları,tuzunu ve şekerini ekleyip şöööyle bi çevirdikten sonra en son 1 çay bardağı sıcak suyu da ekleyip ağzını kapatıyoruz.demleniyor o bi köşede..sonracığıma başlıyoruz patlıcanları doldurmaya ama tam doldurmayın taşıyor pişince.doldurduklarımızı birinin aldı diğerinin ağzına gelecek şekilde diziyoruz tencereye bu şekilde ağzı da kapanmış oluyor.hatta bohça gibi ağzını kapatıp sonra diğerini yerleştirebilirsiniz biraz zor oluyor ama güzel oluyor.en son tencereye dolmaların üzerini az geçecek kadar sıcak su ve limon suyu koyuyoruz.antepliler iyice ekşi olsun diye limon tuzu koyarlarmış ama limon suyu da iş görüyor..böyle güzel mayhoş bi tadı oluyor..40 dakikada pişiyor sonra sıcak yahut soğuk servis edebilirsiniz..yanına yoğurt güzel oluyor...afiyet olsunn



0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena