8 Eylül 2013 Pazar

çerkez mantısı

niye böyle dedim ? çerkezler beni topa tutar tarifi görseler :) neyse efenim hamilelikten olsa gerek yıllaaarrr öncee çerkez bi teyzemin yaptığı mantıdan çekti canım..etlere karşı midem hassas bu dönemlerde e bu mantı da patatesle yapılıyor oohh tam benlik dedim giriştim işe.






bu bitmiş hali tabi ki aşamalar da var efenim..öncelikle 1 patatesi haşlıyoruz ve eziyoruz.biz iki kişilik bir aile olduğumuzdan 1 patates yetiyor kalabalıksanız artırınız.sonra içine birazcık tuz ekleyip eziyoruz. ben karabiberle pulbiber de ekledim ama illa şart değil





patatesler haşlanırken hamurumuza başlayalım 3 su bardağı un,1 yumurta,1 çay kaşığı tuz ve uygun miktar suyla yoğurmaya başlıyoruz..ele yapışmayacak kulak memesi kıvamına getiriyoruz. aşağı yukarı 10 dk yoğuruyoruz yani




sonra alıyoruz oklavayı elimizeeee :) bu hamuru ikiye bölerseniz daha kolay açarsınız. açtıktan sonra kare kare bölüyoruz 3-3 idealdir





sonra hazırladığımız malzemeleri birleştirmeye başlıyoruz..dikkat edilecek şey karelerin ortasına bi fındık büyüklüğünde patates koyuyoruz ikiye katlayıp üçgen haline getiriyoruz ve kenarlarını çok iyi yapıştırıyoruz yoksa haşlanırken açılır..





benimkilerin şekilleri çok bozuk oldu malum hamilelikte acelecilik oluyor ne kadar olduysa deyip yapıyorum :) o yüzden katlanmış resim yok :D sonracııma tencereye yarısına kadar su koyuyoruz kaynayınca biraz tuz ekliyoruz birazda limon sıkın.sonra mantıları atıyoruz bi 10 dk kaynatıyoruz sonra süzerek tabağımıza alıyoruz üzerine sarmısaklı yoğurt ve salçalı sos gezdirip afiyetle ııhmmmmm :)

ben yeni yedim ağzımda bana güzel gelen bir sarmısak tadı :) hohh hohhh :P
ben yaptım ben beğendim yaparsanız beğenirsiniz umarım.. ellerimize sağlık

0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena