31 Ağustos 2013 Cumartesi

pizza denemesi

merhabalar tekrardan. bu sefer bir pizza denemesiyle karşınızdayım aslında ne yapsam ne yapsam diye gezim gezim gezindiğim nette aha da burada bu mis pizza tarifiyle karşılaştım..gerçekten öyle güzel bir anlatımı var ki yaparım yahu kolaymış dedim :) bu sitenin anlatım şekli insana farklı bir güven veriyor orası kesin hiç üşenmedim alışveriş yaptım malzemeleri hazırladım ve başladım yapmaya.. tarife göre hamuru yoğurdum ama elime çok yapışıyodu dedim heralde böyle olmalı ama dayanamadım azıcık da un benden olsun dedim ekledim daha az yapıştı..tarifi veren arkadaş elinize yapışırsa yağlayın azıcık diyordu bende hamuru beklettikten sonra ikiye ayırmak için birazcık yağ sürdüm ellerime  öyle ayırdım bu arada hala elime yapışıyordu az da olsa..yumuşacık bir hamur zaten yağlı kağıt serdim tepsiye ve hamuru üzerinde gerdire gerdire zor da olsa bir pizza tabanına benzettim sonra tarifi harfiyen uyguladım şöyle bişey oldu

yaptığımı beğenmedim desem yalan söylerim çok hoşuma gitti biraz elimle bastırdım malzemeleri sonra fırına verdim aşağı yukarı 45 ' da pişiyor sonuçsa şöyle oldu efenim


akşama eşim gelince bunu sen mi yaptın dedi :) gerçekten hazır pizzadan hiçbir farkı yok tadı şahane oldu..sadecee sos yaparken tuz koyuyoruz ya bence koymasak da olur çünkü kaşardı sucuktu hamurun kendi tuzuydu derken fazla tuzlu oluyor.ben yaparken farkettim o yüzden pizzaya zeytin eklemedim eklesem yiyemezmişiz öyle tuzlu oluyor bide yağ miktarı azaltılabilir benim gibi tuzu yağı pek sevmiyorsanız bu şekilde yapmak daha uygun olacaktır sanıyorum.. afiyet olsun

ayrıca bu güzel siteye iyi bakmanızı öneriyorum emek verilmiş güzel tarifler var :
pınarın mutfak sırları


0 yorum:

yazılanlar çizilenler yayınlananlar tarafıma aittir,çalmayınız çırpmayınız .alıntı hakkınızdır. Tema resimleri Ollustrator tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

© .küçük kızın annesi., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena